Olimpiada clasa III-a!
Forum Webkinz Romania :: Cultura :: De citit: :: > Ziare:
Pagina 1 din 1
Sunteti olimpici buni?
Olimpiada clasa III-a!
Pentru clasa III-a fac o olimpiada.Este pentru clasa III-a valabile.Deci sper sa va puteti adapta.Va voi da zilnic probleme pentru pregatirea olimpiadelor adevarate.Puteti si cei mai mari sa le lucrati.Voi face si pe forum o olimpiada.La clasa III-a sambata vor fii teste de romana.Duminica mate,luni engleza,marti stiinte ale naturi.miercurea,joia si vinerea vom face teste la matematica,engleza,romana si stiinte care vor avea un castigator!
Viviana2011- Webkinz Signature
- Gen : Stare de spirit : Mad
Localizare : In umbra ta....Nu o sa ma gasesti , sunt greu de gasit....
Zodie : Zodiac chinezesc :
KinzCash : 421749
Re: Olimpiada clasa III-a!
1. Citeşte cu atenţie textul următor şi răspunde corect la sarcinile date:
În căsuţa unui nor, în care mama Zăpadă albea hăinuţele tuturor copilaşilor ei, mulţi şi drăgălaşi, era un fulg de nea mai puţin curajos, pe nume Ghemotoc. El se gândea că, dacă o să facă un pas în afara ochiului de geam, nu o să poată să se mai întoarcă niciodată. Ştia că fraţii săi nu au revenit acasă. Mama Zăpadă îi zicea mereu:
– Trebuie să-ţi dai drumul şi tu, dacă vrei să cunoşti bucuria!
– Eu vreau să stau cu tine! răspundea atunci fulgul cel plăpând. Dacă voi pleca de lângă tine, cine îmi va mai spune poveşti seara la culcare?
Dacă văzu că nu reuşeşte să-l trimită din casă, mama Zăpadă se gândi să consulte Vântul:
– Uite, Vântule, copilul acesta al meu îmi dă de furcă. Nu vrea să plece cu fraţii lui.
– Poate că are inimioara cam slabă, zise Vântul.
– Şi eu cum să-l ajut? întrebă ea. M-am gândit că poate mi-l iei dumneata într-o zi şi-l înveţi să se bucure de zbor.
Vântul nu se lăsă convins.
– Mai lasă-l, zise cu o voce dură. Încă nu i-a venit vremea să ia viaţa în piept.
5 p a). Textul de mai sus nu are titlu. Citeşte cu atenţie titlurile de mai jos şi încercuieşte-l pe cel potrivit.
• Peripeţiile fulgului de nea
• Crăiasa Zăpezii
• Povestea lui Ghemotoc
5 p b). Care sunt personajele textului?
..................................................................................................................................................
………………………………………………………………………………………………..
5 p c). De ce se temea Ghemotoc?
....................................................................................................................................................................................................................................................................................................
5 p d). Transcrie enunţul care face referire îndemnul mamei.
5 p ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................
e). Alcătuieşte un enunţ cu ajutorul cuvintelor scrise îngroşat.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5 p 2. Încercuieşte vocalele din cuvintele subliniate în propoziţia următoare:
Ştia că fraţii săi nu au revenit acasă.
5 p 3. Uneşte prin săgeţi cuvintele din prima coloană cu cele care au înţeles asemănător din a doua coloană. Atenţie! În partea dreaptă este un cuvânt în plus.
bucurie cameră
stăruitor satisfacţie
odaie joacă
dur insistent
plăpând firav
aspru
15 p 4. Alcătuieşte cinci propoziţii în care să foloseşti cuvintele cu sens opus pentru curajos, senin, durabil, zbuciumat, a pornit.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
9 p 5. Alcătuieşte câte două propoziţii în care cuvintele subliniate în text să aibă înţelesuri diferite.
………………………………………………………………………………….......................
…………………………………………………………………………………........................
…………………………………………………………………………………........................
………………………………………………………………………………….......................
…………………………………………………………………………………........................
…………………………………………………………………………………........................
11 p 6. Corectează, prin rescriere, textul următor:
Întro zi, când soarele a biruit ninsoarea, sau văzut în grădină nişte urme ca de pisică. Am întrebato pe mama: Ce urechiat nea vizitat? Cu privirea s-a caldă, mama mia spus: Cred că nea vizitat un iepuraş. Lam rugat pe tata să facă un adăpost ca săi pun ceva de mâncare. El a acceptat.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………............................................................................
20 p 7. Redactează o compunere de 15 – 20 de rânduri, în care să continui povestea, relatând peripeţiile lui Ghemotoc, după plecarea de acasă.
Atenţie! În redactarea compunerii tale vei avea în vedere:
- să dai un titlu potrivit compunerii tale; - să ai o exprimare clară;
- să respecţi părţile unei compuneri; - să foloseşti corect semnele de punctuaţie;
- să foloseşti expresii frumoase; - aspectul scrisului;
- să scrii corect cuvintele; - aşezarea în pagină a textului.
Total punctaj – 100 de puncte (10 puncte din oficiu)
Sper sa puteti rezolva.Puteti sa va pregatiti pentru olimpiadele adevarate.Rezolvarea la testul de azi trimiteti prin email la bad.viviana12@yahoo.com.
Succes!!
În căsuţa unui nor, în care mama Zăpadă albea hăinuţele tuturor copilaşilor ei, mulţi şi drăgălaşi, era un fulg de nea mai puţin curajos, pe nume Ghemotoc. El se gândea că, dacă o să facă un pas în afara ochiului de geam, nu o să poată să se mai întoarcă niciodată. Ştia că fraţii săi nu au revenit acasă. Mama Zăpadă îi zicea mereu:
– Trebuie să-ţi dai drumul şi tu, dacă vrei să cunoşti bucuria!
– Eu vreau să stau cu tine! răspundea atunci fulgul cel plăpând. Dacă voi pleca de lângă tine, cine îmi va mai spune poveşti seara la culcare?
Dacă văzu că nu reuşeşte să-l trimită din casă, mama Zăpadă se gândi să consulte Vântul:
– Uite, Vântule, copilul acesta al meu îmi dă de furcă. Nu vrea să plece cu fraţii lui.
– Poate că are inimioara cam slabă, zise Vântul.
– Şi eu cum să-l ajut? întrebă ea. M-am gândit că poate mi-l iei dumneata într-o zi şi-l înveţi să se bucure de zbor.
Vântul nu se lăsă convins.
– Mai lasă-l, zise cu o voce dură. Încă nu i-a venit vremea să ia viaţa în piept.
5 p a). Textul de mai sus nu are titlu. Citeşte cu atenţie titlurile de mai jos şi încercuieşte-l pe cel potrivit.
• Peripeţiile fulgului de nea
• Crăiasa Zăpezii
• Povestea lui Ghemotoc
5 p b). Care sunt personajele textului?
..................................................................................................................................................
………………………………………………………………………………………………..
5 p c). De ce se temea Ghemotoc?
....................................................................................................................................................................................................................................................................................................
5 p d). Transcrie enunţul care face referire îndemnul mamei.
5 p ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................
e). Alcătuieşte un enunţ cu ajutorul cuvintelor scrise îngroşat.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5 p 2. Încercuieşte vocalele din cuvintele subliniate în propoziţia următoare:
Ştia că fraţii săi nu au revenit acasă.
5 p 3. Uneşte prin săgeţi cuvintele din prima coloană cu cele care au înţeles asemănător din a doua coloană. Atenţie! În partea dreaptă este un cuvânt în plus.
bucurie cameră
stăruitor satisfacţie
odaie joacă
dur insistent
plăpând firav
aspru
15 p 4. Alcătuieşte cinci propoziţii în care să foloseşti cuvintele cu sens opus pentru curajos, senin, durabil, zbuciumat, a pornit.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
9 p 5. Alcătuieşte câte două propoziţii în care cuvintele subliniate în text să aibă înţelesuri diferite.
………………………………………………………………………………….......................
…………………………………………………………………………………........................
…………………………………………………………………………………........................
………………………………………………………………………………….......................
…………………………………………………………………………………........................
…………………………………………………………………………………........................
11 p 6. Corectează, prin rescriere, textul următor:
Întro zi, când soarele a biruit ninsoarea, sau văzut în grădină nişte urme ca de pisică. Am întrebato pe mama: Ce urechiat nea vizitat? Cu privirea s-a caldă, mama mia spus: Cred că nea vizitat un iepuraş. Lam rugat pe tata să facă un adăpost ca săi pun ceva de mâncare. El a acceptat.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………............................................................................
20 p 7. Redactează o compunere de 15 – 20 de rânduri, în care să continui povestea, relatând peripeţiile lui Ghemotoc, după plecarea de acasă.
Atenţie! În redactarea compunerii tale vei avea în vedere:
- să dai un titlu potrivit compunerii tale; - să ai o exprimare clară;
- să respecţi părţile unei compuneri; - să foloseşti corect semnele de punctuaţie;
- să foloseşti expresii frumoase; - aspectul scrisului;
- să scrii corect cuvintele; - aşezarea în pagină a textului.
Total punctaj – 100 de puncte (10 puncte din oficiu)
Sper sa puteti rezolva.Puteti sa va pregatiti pentru olimpiadele adevarate.Rezolvarea la testul de azi trimiteti prin email la bad.viviana12@yahoo.com.
Succes!!
Viviana2011- Webkinz Signature
- Gen : Stare de spirit : Mad
Localizare : In umbra ta....Nu o sa ma gasesti , sunt greu de gasit....
Zodie : Zodiac chinezesc :
KinzCash : 421749
Forum Webkinz Romania :: Cultura :: De citit: :: > Ziare:
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum